Escala
Meer info
header

Commercieel denken in de non-profit en publieke sector

Opleiding van 2 sessies

Tags: verkoop, verkopen, commercieel, commercialiteit, nonprofit, publieke_sector,

Omschrijving

Een verkoopgesprek in een omgeving zoals musea, toeristische diensten, monumenten, sociale economie, cultuurcentra, welzijnszorg, e.d. verloopt op een andere manier dan wanneer de verkoper in contact komt met reguliere of professionele klanten. In deze wereld komen mensen over de vloer die andere koopmotieven hebben dan klanten in een winkel. Ze moeten op een andere manier benaderd worden en mogen het gesprek niet als geforceerd of dwingend aanzien. Hierbij speelt de eerste indruk een grote rol. Ook de rest van het verkoopgesprek dient logisch opgebouwd te worden waarbij men de klant op korte tijd kan overtuigen.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding

Na deze opleiding kunt u een verkoopgesprek voeren op een professionele en gestructureerde manier!

Programma

  • Wat wil de klant van vandaag?
  • De kracht van de eerste indruk
  • Het belang van lichaamstaal
  • De structuur van het verkoopgesprek
    • Voorbereiding
    • Introductie
    • Behoefteanalyse
    • Argumentatie
    • Afsluiten
  • De klanten benaderen vanuit het segment waarin ze zich bevinden

Voor wie is deze opleiding bestemd

Deze opleiding richt zich naar medewerkers in de 'zachte' sector die in een commerciële functie ingeschakeld worden, zoals medewerkers van een cafetaria, winkels in openbare museau of instellingen, verkopen van kranten en geschenken in een ziekenhuis of home,....

Docent

Ronny Van Baelen


Opleiding van 2 sessies

Onze partners

Met de steun van

© Copyright 2017 door Skilliant cvba| Alle rechten voorbehouden | Algemene Voorwaarden | m.z. Spoorwegstraat 14 | 8200 Brugge België