Escala

Bedrijfsopleidingen

header

Verzamel sponsoring via betere fondsenwerving

Opleiding van 3 sessies

Start:

10-10-2018, Gent

10-10-2018, Tramstraat 63, 9052 Zwijnaarde

Lesdata

Wegbeschrijving

Lesdata van deze opleiding: 10/10/2018 ( 09:00 - 12:00 )   |  10/10/2018 ( 13:00 - 16:00 )   |  17/10/2018 ( 09:00 - 12:00 )

Tags: gift, giften, fonds, fondsen, werving, fondsenwerving, sponsoring, donatie, doneren, donateur, fondsenwerver, fondsenwerven, alternatieve_financiering, crowdfunding

Omschrijving

Steeds meer organisaties en culturele instellingen zetten een programma op om giften te werven of gaan op zoek naar aanvullende financiële middelen. Fondsenwerving is een business geworden waarvoor specifieke strategische en communicatieve vaardigheden nodig zijn.

Het is interessant om een overzicht te hebben van de juiste stappen die je dient te zetten. Tijdens deze workshop helpt Johan Brisson je de fundamenten te leggen voor je giftenprogramma. Een succesvolle fondsenwerving , in de huidige hectische en snel veranderende (online-) wereld, is gesteund op een doordachte aanpak die integraal deel uitmaakt van een globale communicatie en strategie. Of je nu op zoek bent naar extra gelden voor een instelling in de sector van zorg of welzijn, onderwijs of milieu, amateursport of cultuur - de methoden en technieken om succesvol fondsen te werven zijn overal hetzelfde.

De donateurs voor musea, culturele en andere instellingen staan niet bepaald te dringen. Je ontdekt de geheimen van een winnende fondsenwerving per brief, email, sociale media, crowdfunding of andere nieuwe trendy wervingskanalen ... In deze workshop, vol met voorbeelden en tips, leer je de regels van het creëren van responsgerichte en effectieve direct mail en email. Ook de betekenis van je klantcontact-strategie is belangrijk. Je leert hoe mensen eerst kijken en daarna pas lezen.

Je ontdekt waarom mensen wel of niet doneren. Je leert dat mooie plaatjes niet per definitie de beste respons opleveren. De boodschap is luid en duidelijk: donateurs zijn het meest actief voor de organisatie waarmee zij zich verbonden voelen. En als zij zich verbonden voelen, dan zijn ze bereid om een stapje extra te zetten.

We gaan ook in op de vooroordelen en perceptie van het algemene publiek over geven aan culturele instellingen en hoe daar mee om te gaan.

Belangrijk zijn ook de werkateliers waar we je eigen (toekomstige) sponsordossiers, samen met anderen, analyseren en bijsturen. Deze ateliers worden telkens zeer geapprecieerd door de deelnemers.

Een inspirerende workshop, ook goed voor het zelfvertrouwen, dat je als beginnende fondsenwerver nodig hebt. Aan het einde van de workshop kun je meteen aan de slag met het maken van een mooie effectieve e-mailing voor jouw donateur! Extra interessant voor grote en kleinere organisaties.

Programma

  • Inleiding fondsenwerving
  • Geefgedrag van de Belgen
  • Fondsenwerving en marketing
  • Transparantie
  • Fondsenwervingsplan
  • Een goede database
  • Wat met GDPR ?
  • Donoren vinden ?
  • Budget voor Fondsenwerving
  • Fondsenwervingskanalen en -sites
  • Fondsen werven via Facebook e.a.
  • Crowdfunding
  • Sponsoring van je informatica , gebouwen , ...
  • Hoe uw communicatie verbeteren? ... en meer halen uit FW
  • Hoe een sponsorcontract opstellen?
  • 15 Tips voor een betere E-mailcampagne Goede Doelen
  • Werkateliers

Methodologie

Tijdens deze workshop ligt de nadruk op de praktische tips, die u onmiddellijk kunt toepassen binnen uw vereniging of organisatie. Aan de hand van concrete voorbeelden worden verschillende methodes besproken.. De door jouw meegebrachte cases worden in de werkateliers met constructieve tips & trics besproken om nog beter je donoren te motiveren.

U verwerft inzichten en vaardigheden voor het aanvragen van geld en middelen bij fondsen, sponsors, banken en bedrijven.

Voor wie is deze opleiding bestemd

Deze opleiding richt zich tot iedereen die zelf bezig is met fondsenwerving via off- en online middelen.

  • Culturele instelligen
  • Voorlichtingsorganisaties
  • NGO's
  • Verenigingen
  • Sportclubs
  • Natuurverenigingen
  • Onderwijsinstellingen
  • Bibliotheken

Docent

Johan Brisson heeft meer dan 28 jaar concrete ervaring in de wereld van evenementen, sponsoring en communicatie. Hij organiseerde en coördineerde bedrijfsevents , kick-offs, Public Relations acties voor Europese bedrijven, en dit zowel in Vlaanderen, België als in Europa. Zijn ervaringen met zowel culturele, sportieve, toeristische als vrijetijdsinstellingen laten hem toe om vele concrete cases toe te lichten. Ook zijn recente ervaringen in de socio-politieke wereld geven een aparte kijk op fondsenwerving in België. Zijn meer dan 28 jarige ervaring in de communicatiewereld zal U helpen hoe beter uw noden en wensen te formuleren en te verspreiden naar uw doelgroepen.. Johan Brisson organiseerde allerhande evenementen en acties in de Benelux en Europa o.a. voor de Franse Spoorwegen - SNCF, NCK, Groupe Accor, Atout France, CEC European Managers, Delhaize, Axa ... .


Opleiding van 3 sessies

Start:

10-10-2018, Gent

10-10-2018, Tramstraat 63, 9052 Zwijnaarde

Lesdata

Wegbeschrijving

Lesdata van deze opleiding: 10/10/2018 ( 09:00 - 12:00 )   |  10/10/2018 ( 13:00 - 16:00 )   |  17/10/2018 ( 09:00 - 12:00 )

Prijs € 195.00 (excl. BTW)

Bedrijfsopleidingen

Onze partners

Met de steun van

© Copyright 2018 door Skilliant cvba| Alle rechten voorbehouden | Algemene Voorwaarden | Privacy | m.z. Spoorwegstraat 14 | 8200 Brugge België